Μαρία Ρεπούση
Βουλευτής Α΄ Πειραιά
7-7-2014
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον
Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων
ΘΕΜΑ: Διαφοροποίηση προαπαιτούμενων μαθημάτων στην εισαγωγή σχολών με ίδιο γνωστικό αντικείμενο
Η ναυτιλία αποτελεί -παραδοσιακά- βασικό πυλώνα ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας και παρά την κρίση που βιώνει η χώρα, φαίνεται να αντιστέκεται και να συμβάλει στη συγκράτηση της κατακόρυφης πτώσης του εγχώριου ΑΕΠ. Η επιτυχία των ελληνικών ναυτιλιακών επιχειρήσεων βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στο ανθρώπινο δυναμικό που τις στελεχώνει, τόσο σε προσωπικό διοίκησης όσο και σε ναυτικούς.
Στην Ελλάδα, σε επίπεδο δημόσιας πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, λειτουργούν μόνο δύο προπτυχιακά τμήματα για ναυτιλιακές σπουδές. Εντύπωση προκαλεί ότι αν και είναι μόνο δυο διαφοροποιούνται στον τρόπο υπολογισμού της βαθμολογίας εισαγωγής. Συγκεκριμένα, στο τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιά συνυπολογίζεται στον βαθμό εισαγωγής η βαθμολογία του ειδικού μαθήματος των Αγγλικών ως προαπαιτούμενο, ενώ αντίθετα στο τμήμα Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών του Πανεπιστημίου Αιγαίου στη Χίο δεν απαιτείται γνώση ξένης γλώσσας. Αναρωτιέται κανείς γιατί θεωρείται αναγκαία η γνώση της αγγλικής γλώσσας στο Πανεπιστήμιο Πειραιά και όχι στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου.
Ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:
· Ποιος ο λόγος διαφοροποίησης στα προαπαιτούμενα μαθήματα για την εισαγωγή των σπουδαστών στα δύο προπτυχιακά τμήματα ναυτιλιακών σπουδών ;
· Τι προτίθεται να κάνει το υπουργείο προκειμένου να αναβαθμίσει τις πανεπιστημιακές ναυτιλιακές σπουδές στη χώρα μας;
Η ΕΡΩΤΩΣΑ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ
Μαρία Ρεπούση